Friday, November 24, 2006

咬文嚼字(四)

歡迎收睇「咬文嚼字」第四集。在過去一星期之中,我們的收視率上升了兩倍,觀眾人數已達三人之多。製作單位對此成績深感滿意,部份香港政府部門亦對本節目表示支持,買下了我們今集的廣告時段。

(一)串
記得細個嗰陣,因為朝早起身未瞓醒,唧都唔識笑,經常俾人話個樣好串。大家都知道"串"係招積、得戚、沙塵、囂張、高傲咁上下意思啦,之但係點解個串字會有咁嘅意思呢?根據《俗語趣談》主持劉Sir解說,這應與文化大革命時,串連之串有關。所謂串連(亦稱作大串聯),是文革中不同單位、地區的群眾互相串聯,以了解動態,交流經驗的活動。在 1966 年毛澤東在北京接見各地的紅衛兵到北京參觀、學習,規定來京參觀者一律免費乘坐火車,生活補助費和交通費由國家財政開支,使大串聯規模迅速擴大。衝擊黨政軍領導關、 揪鬥領導幹部,大串連使地方各級黨政機構逐漸陷入癱瘓狀態,整個運動失控,全國一片混亂(有興趣可到中國網http://big5.china.com.cn/chinese/zhuanti/208162.htm看有關資料)。所以有得去串聯,批鬥人之餘仲包車腳食宿,真串也!

廣告時間:
兩個就夠晒數,兩個就夠晒數,生女也好,生仔也好,兩個已經夠晒數
無謂追(無謂追),無謂追(無謂追) ,追得到也未必好,追唔到呢生壞肚
兩個就夠晒數,兩個已經夠晒數!

一身兒女債,計都計唔晒,兩個湊到大,生活更愉快
生晒唔洗煩,一世安樂晒,永久避孕唔再生,一次搞掂晒
一次搞掂晒!


(二) 招積 / 得戚 / 沙塵
正如前文提到,串係招積、得戚、沙塵咁解。咁招積一詞又係點嚟架呢?有人認為"招積"是出自「滿招損,謙受益」;而積,為積少成多便「滿」,即「自滿」(參考資料:俗語趣談—齊齊講)。 亦有人話"招積"應該寫成「招跡」 ,我猜想應該是「行跡招搖」的意思。在下亦跟任大俠討論過此事,喜歡吔蕉的他說招積好明顯應該寫成「蕉積」方為make sense。他說:「一個人積積埋埋咁多蕉喎,你話佢仲唔蕉積?!」在下聽後不禁"O 嘴"。

咁何謂得戚呢?據劉Sir解釋「得敕」之「敕」乃舊時王帝的旨,得之便意氣風發。而至於沙塵,通常膽拖白霍,但兩者意思不同。沙塵,相信是指一個人行為招搖,所到之處必掀起一番塵土,謂之沙塵也。

好嘞,今集講住咁多先,節目臨完結前當然唔少得我地嘅問答遊戲啦。為配合我地贊助商「家計會」嘅主題,今集問題係:蘇蝦半夜肚餓喊醒咗,勊到阿媽都唔認得嘅媽媽有咩辦法只用一隻腳來沖奶呢?所有打算做媽媽之群雌學定呢招傍身將來絕對用得著,但記住:兩個就夠晒數喇! 拜拜~

Wednesday, November 22, 2006

發牙痕篇之(四) 君子坦蕩蕩

轉眼間,任我痕在霎哈嘉已吃了一千零九十五晚夜粥,期間他留意到身邊很多跟他剛剛相反,在spectrum另一端的人。他們有的神神秘秘, 有的鬼鬼祟祟,有的偷偷摸摸,有的閃閃縮縮,總之就是生活得很不自由。當中有一位「閃電俠」,其性情溫馴,不過可能因為比較怕事的原故,行為頗為閃縮。有 一次,他為了掩飾自己的過失,撒了一個謊把責任推卸在任我痕身上,然後在電光火石間閃開了。被同門師兄弟出賣了,生氣之餘 當然很難過,於是他問師傅:「為什麼人們要說謊?Why do people lie?」師傅答道:「因為他們不懂得真理的力量。Because they don’t know the power of the truth.」自那次以後,閃電俠正眼也不敢望任我痕一下。雖然早已寬恕了他,他的左喉輪卻從此阻塞。師傅也曾教導過,左喉輪通常膽拖ego,假如我們因為ego而面對不了自己的過失,它會製造出許多藉口以使事情合理化,但那罪疚感卻油然而生。左喉輪逐漸變塞又得,立即塞晒亦得,塞咗! 其實人誰無過?任我痕看到閃電俠再抬不起頭做人,他明白了一個道理:一個人若犯了錯,能勇於承擔及悔改,總比背著逃避事實帶來的罪疚感這個包袱來得輕鬆。「做人但求無愧於心」這句話是真的。

不 過懂得慚愧,也總比那些錯了也不知悔過的人好。在江湖中有很多「禮義廉」派之門人,戴著虛假的面具渾水摸魚。所謂「禮義廉」,無恥也。他們的教義為: (一)衰嘢唔怕做,只要冇人知道;(二) 假如被揭發,要扮九唔搭八。他們犯錯時,不會正視自己的問題,相反地,會揭盡所能去掩飾、隱瞞,試圖用紙包住火。有睇麥太教煮餸的朋友都 知,紙係用來包雞的,不是包火,真是沒有一點常識!他們經過長久以來的鍛鍊,面部皮膚已煉至幾丈厚,講大話時亦無需眨眼,務求達到騙人兼騙己的最高境界。 對於這些人,師傅有這樣的看法:「Truth is light… it has to be transparent… absolutely clear-cut. This secrecy business can be only with thugs and mafia and things like that… because they are afraid of the statutes of God… of His laws… that’s why it is a secret (Lethargy – Chelsham Road 800809). They’ll hide from the man with whom they are connected, and just do… secretly… this is not good… they are deceiving themselves… and they are deceiving another person. Deception this is not freedom (Guru Puja Pt 3, Dollis Hill (Q&A) 791202).」

另一類人,雖然行得正企得正,但卻諸多顧慮,事事隱瞞。「隱形俠」可說是其中的表表者。他總讓人看到最好的一面,並且說話甜美,在武林中人緣很好。驟眼看起來,隱形俠的確近乎完美,因為他把一切負面的東西都隱形掉了。但相處久了,難免令人感到有點虛假、有點不真實。有一次隱形俠在華山論劍時敗於「絕代雙蕉」手下,當時直腸直肚之任我痕諗住話埋去安慰吓佢,點知都未開口,隱形俠已經隱咗形,嚇得大俠以為自己撞邪,立即拔劍耍咗成套「辟邪劍法」出嚟。師傅聽聞任我痕傻呼呼喺山頭攞住把劍係咁舞,於是千里傳音向他及尚在其身邊但隱咗形嘅隱形俠說: 「...you are Sahaja Yogis. It’s a different race. All over the world this race has to come up. So we have to build up ourselves, in One group, in One understanding. Absolute unison… There should be no secrets, no domination, everything should articulate. Everyone should talk to each other; Everyone should know what is happening with the other. You have to be absolutely frank – open – with each other. Absolutely. Tell them your problems: ‘I catch on this, what should I do? How to clear it out?’ Not to feel shy. We have to enjoy ourselves. Also enjoy our weaknesses, so that we clear them out. Laugh it out. That’s the best way to do it. 」 (V 5. no 30. Nov 85. p13 ──不知道來源是否Divine Cool Breeze)

聽罷,隱形俠突然現番形(任我痕又被他嚇多一嘢,不斷喺度Jai Jagadambe),坐在草地上冥想起來。他想起笑俠經 常霎時輝筆寫道:「不要判斷其他人,你怎判斷別人,上帝也會怎樣判斷你。」他終於明白到原來自己之所以如此驟忌讓人知道他的弱點、這麼在意別人的看法(所 以要經常討好他人),是因為自己心底裡也經常判斷別人(雖然沒有說出口),同時也過不了“自己嗰關”。這關正是額輪嗰關,我們必須戰勝Vanity(虛榮 / 自負) ──額輪之大敵,方可修成正果。 因為,the world is our mirror. “ The good we find in others, is in us too. The faults we find in others are our faults as well.” ( http://brissybliss.blogspot.com/2006/09/world-is-our-mirror.html)

而講到隱秘,不得不提大俠──全名「吳廣德」。大俠的興趣是搜羅天下間之「秘密」(不管是自己的還是別人的)作為他的收藏品。本來那只是一種嗜好,但後來為了成為武林第一(第一多珍藏秘密的人),他開始有點為了收藏秘密而秘密,就連那些雞毛蒜皮、細眉細眼的事都“唔講得”。有一天,任我痕在江湖行走時,碰上了大俠拿著一盒外賣從店子走出來,於是隨便問道:「而──咦?未食飯乎?」,吳廣德自衛式地回應:「大俠何出此言?」說:「你手中拿著的不是飯盒……?」大俠尚未嗎出聲,突然一巨型金鐘從天而降,把大俠整個人罩著,隨即嚇到Fit一聲以輕功彈開。原來為了收藏秘密,當被問及問題時,便會使出「金鐘罩」作自我保護,擋開問題。久而久之,這招已差不多變成一種反射動作。難怪任我痕大俠相處時經常覺得隔了一道牆,有點被拒於千里外之感覺。性情率直之任我痕諗極都唔明,做人光明正大,事無不可對人言,何解大俠為了區區一個飯盒要使出金鐘罩咁“金”呢?差點由本來唔再頭痕諗到痕番。他心想吳廣德佢一定餓得好交關,怕佢搶飯食嘞。於是他敲敲個罩嚷道:「大俠你唔洗驚,我淨係食蕉架咋!」,但似乎冇乜動靜,於是打開師傅給他的錦囊,抽出了一張Leela留下來給罩中之大俠,便繼續行走他的江湖了。

字 條上寫著師傅的一番教誨:「What is secret in Nature… have you seen anything? See the ocean, the flowers… the best is open… absolutely the whole Brahma, the whole truth is open… if it is not open it is not truth. If it is hidden how can it be the truth? (Lethargy – Chelsham Road 800809). You must be open hearted… no secretiveness (What are we inside 800809); If it is freedom, it should be open… why is there secrecy about it? (Guru Puja Pt 3, Dollis Hill (Q&A) 791202).」

大俠讀了字條後,一直緊閉的心靈得到解放,頓時心花怒放,並跟任我痕一起上山拜師。師傅見求 道心切,愚子可教,並看出他這隱秘行徑的部份原因乃來自其conditionings(思想制約),於是贈了他幾句:「When it is conditioning, you are in doubts, with this kind of fear... that 'I shouldn't do like this'... 'I shouldn't do like that'... 'this is not allowed'... 'that is not allowed'... that is the conditioning part of it, and can be of many types (980510 Meditation is the only way, Sahastrara, Cabella); Conditioning has to go... has to be reduced as much as possible (821231 Ganesha Puja, Kolapur); Conditionings kill joy, and must be cleared out (960505 We must feel responsible, Sahastrara, Cabella).
Give up all superstitions, fanaticisms, and fears... nothing can harm us now... whatever is gone, is gone... is finished - the leaves that fall from the tree don't rise again, and get attached to the tree; What is new that is coming in, is to be nurtures - is the Joy... that dignified, majestic beauty within ourselves. Then we don't get upset, we are not bothered what others say... and others will see that dignity (800517.1 Old Arlesford, Whinchester pt 1 - Preparation for Becoming).」吳聽後不再受其思想之制約,無思慮一身輕,終於得到了真正的解脫和自由。阿彌陀佛,善哉,善哉。

Moral of the stories:

  1. 「君子坦蕩蕩,小人長戚戚」
  2. 出來行走江湖,最好識多啲英文,否則高人千里傳音又好,兜口兜面袋錢入你袋都好,冇Nicam收唔到,就認真徙料矣。(不過當然,在能量層面而言,只要有純粹的願望,在無思慮狀態下一樣咁得,得咗。)

Monday, November 20, 2006

發牙痕篇之(三) 任我痕

由於節目調動關係,「咬文嚼字」將會暫停播出,直至在下牙痕完為止。不便之處,敬請原諒。

前一陣子「牙癢功」突然發作,多人不慎中招,武林中一時刀光劍影,陣陣殺氣越洋傳來,嚇得在下差幾乎要“著草”咁滯(好彩住得夠遠!)。在下見勢色不對,咪唯有暫時兼職做住「咬文嚼字」節目主持先囉。出來行走江湖,都話要識執生架啦。呢排見風聲冇咁緊,讓在下重新visit「發牙痕」這個topic吧(冇錯,其實在下係有正經嘢想講,不過前嗰排顧住擺平V吰吰嗰壇嘢,講到離行離“辣”之嘛)。好,正經番啲先,Hem Hem。

「任我痕」大俠,我地喺「咬文嚼字」之節目當中已稍稍為大家介紹過了。任大俠人如其名,他牙痕起上來真係會好痕,是冇藥醫的,唯有係任得佢痕到唔痕就自然會收”功”,算是冇辦法中之辦法。據聞任大俠本為「痕山派」之弟子,但因為其牙癢功發作得太多,在江湖中留下了不少”牙齒印”。

有一次,任大俠偷懶唔煉功,喱埋睇電視。剛巧看到「菲爾博士」的清談節目(Dr. Phil),正談論“過份坦白”在人際關係中所帶來之影響。任大俠為人直腸直肚兼大情大性,以為事事應該坦白,並經常掛在咀邊有句口頭禪:「真人不講假話」。但原來being genuine(真誠) 與being brutally honest(殘酷地坦白)只差一線,要分清楚兩者之差別。有些事情,假如說了出來會傷害到對方的話,不如不說。有時候言者無心,聽者有意,正所謂禍從口出,在江湖中實在要小心言行呀! 任大俠在那半個時辰的電視節目中,終於明白到原來他坦率的這個優點,若失了分寸,也可能成為其致命傷。

但係點先可以做到誠實得來又唔苛刻呢?在被仇家倒吊在菩提樹上的三日三夜當中,任大俠不斷introspect,突然他矇矓間聽到以下一番說話(內容收錄自Sahaj Vidya網頁):
“If you talk sweetly, then 99% of people will dissolve before you. One has to learn the trick of talking sweetly to others. First of all the other person should not know who you are – show that you are less intelligent than them – with complete humility; then anger must be mastered, by facing ourselves (910001).
Try to use language which is extremely sweet… it doesn’t mean…hypocrisy – you ‘want’ to love… but there is a barrier of your ego… and when your ‘light of love’ passes through that ego, it gets calcified.. it gets ruined… it gets spoiled… and then you say harsh words to others. First of all you ‘witness’ yourself you see, ‘trying to be nasty to others… and… enjoying that nastiness’ – there’s a ‘Hitler’ sitting in your Vishuddhi. Then… try to be sweet… through your Vishudhhi chakra. Once you start doing that you’ll develop your witness state very well. It’s very easy to make fun of people for small things here and there… but when we start making fun of others, we also become a target of fun (900011).
Sweetness… or Madhuria… is a quality of Shri Krishna, in the way he spoke to and communicated with people (910001; 900811.1 Shri Saraswati Puja, Vancouver, Canada); One has to imbibe within oneself the sweetness… if you are sweet, you are filled with humour, you do not hurt others, and you are not hurt either. Anything can be done with sweetness (880103 Patience and sweetness - Ganapatipule).
The voice… should be melodious, and the language should be controlled. If we can control our tongue, 80% of collectivity we will achieve. Tongue is first of all… for saying things which are sweet and beautiful… let us find out what sweet things we are going to say to people… not expressing ‘our’ views, like ‘I like it’… ‘I like that’… or ‘I want that’, but on the contrary… ‘do you like this’… ‘would you enjoy this’… so the language should be directed towards others…showing interest and concern (850502 Nirananda, Vienna Ashram).

原來一絕世高人正周遊列國,傳揚絕對真理,普渡眾生。任大俠從樹上掉下來之際,悟出了地心吸力原理之餘,更同時打通了壬督二脈,三花聚頂,成為了第二位在菩提樹下得道的人。他終於領略到原來說話除了要坦白外,還要夠甜美。他決心向此超凡之高人拜師學藝,在森林中尋找了七七四十九天,終於找到了真理之源頭,來到了霎哈嘉武林,從此改名換姓,潛心修煉霎哈嘉精微武學。任我痕,從此不再牙痕、頭痕或周身痕,直到永遠,阿門。

後記:據一小道消息(即八卦新聞)報導,任我痕因為不再痕,原本「無比膏」打算請他做代言人嗰壇嘢喎咗,當記者問任大俠(現在已改名,因私隱權條例關係,不能透露其新朵)有咩回應時,他只合十說了一句:「Jai Shri Mataji!」,記者抓破頭都唔明佢咩意思,「無比膏」高層現正商議搵頭痕記者做新代言人。

Saturday, November 18, 2006

咬文嚼字(三)

歡迎收睇第三集「咬文嚼字」。上集問答遊戲嘅答中率非常好,係100%,亦都係同一位家庭觀眾答啱,不禁令人懷疑可能呢個節目根本係得一位觀眾,製作單位開始擔心收視率,不過都好多謝嗰位觀眾、以及廣告商對我地嘅支持。

我地喺第一集討論過"大鑊"一詞,有人報料話係大鑊粥,"杰噠噠"咁解喎。不過主持人認為要睇嗰鑊係咩粥至得,假如係潮州粥(本人尤其喜愛方魚肉碎粥),咁就稀dum dum架喇。言歸正傳,今日想講吓同霎哈嘉武林有啲"啦lung"嘅俗語。

(一) 食過夜粥
話人食過夜粥,即係話佢有功夫底子咁解。話說當年啲武館通常喺晚飯後先至開始練功嘅,而師母(又或者嗰啲冇份連功嘅人)就會趁得閒煲落粥,等啲練功者練完功做宵夜嘅。「食夜粥」一詞就此衍生出來。所以在下都keep住食緊夜粥架,你今日又食咗未呀?

廣告時間:
乜咁煩呀,白頭髮﹖你又係呀﹖搽咗啲咩呀﹖黃禁禁咁嘅﹖
學我啦!梳啲美源髮彩,逐漸變黑又得,立即變黑哂亦得。得咗!
美源髮彩,冇得彈!



菊花,菊花,顏色就靚喇
菊花牌乳膠漆,顏色仲靚呀
日曬雨淋,水洗都不變
樓房內外都適用
請用,請用,菊花牌乳膠漆 啦啦啦


(二) 口頭禪
「口頭禪」意思係慣用嘅說話。本來「口頭禪」係佛家語,而「禪」乃譯自梵文「dhyana」。所謂「口頭禪」,係有口頭上經常唸頌之意,如mantra。在下近期嘅口頭禪,都離不開Shri Chandrama同Shri Himalayas,懷疑同夜粥食得太夜,再加上文字咀嚼得太多有關。你今期又有啲咩口頭禪呢?

好嘞,又係問答遊戲時間。今集嘅問題就係:有一日,大俠"任我痕"周身痕之際不慎中伏(懷疑是"西方失敗"所設下之陷阱),被吊起在一棵樹上,繩子下是一枝蠟燭,剛巧樹下有隻老虎經過,假如蠟燭燒斷了繩子,他便會掉下給老虎吃掉,請問任大俠該怎樣解圍呢?(正所謂江湖險惡,各位闖蕩江湖之英雄豪傑學定一招半式傍身,有起事都唔駛話咁騰雞嘛。諗定差唔多架喇! )

Wednesday, November 15, 2006

咬文嚼字(二)

歡迎收睇我地第二集嘅「咬文嚼字」。上集問答遊戲,有一位朋友答中,不過冇獎。答案已張貼於留言板。

上集討論"大鑊"之出處時提到"八卦"一詞,今日想同大家講解一吓八卦呢個俗語係點嚟嘅。

八卦源自中國古代嘅陰陽學說,所謂「無極生有極,有極是太極,太極生兩儀,兩儀生四象,四象演八卦,八八六十四卦」,此為伏羲八卦,也叫先天八卦(就同好多師奶一樣)。有先天當然有後天八卦啦,不過呢啲咁深嘅嘢,我地唔喺呢度討論嘞(因為我唔識咁多)。八卦符號通常膽拖太極圖,代表儒家同道家嘅終極真理──「道」。

咁究竟「八卦」一詞係點樣演變成現代俗語之中,流言、謠言、緋聞等等小道消息嘅意思呢?原來喺N年前,香港某小道消息雜誌為咗提升銷售,學人地英國嗰啲成人雜誌咁,喺刊物中加入裸女圖片,但又驚當時啲人保守未必接受得到,就好creative咁以八卦圖代替打格仔來遮掩圖中嘅重要部位嘞。從此以後,八卦雜誌就成為嗰啲小道消息雜誌嘅代稱,而「八卦」一詞亦都喺師奶界之中添加咗新嘅含意。呢單堅料嚟架,唔係亂噏架。(http://zh.wikipedia.org/w/index.php?title=%E5%85%AB%E5%8D%A6&variant=zh-tw)

不過令人疑惑的是,何解佢地會諗到用八卦圖,而唔係太極圖、或者星星、月亮、太陽呢?唔通雜誌編輯係道家術士或者風水佬?又抑或同八卦中間塊「照妖鏡」有咩啦lung呢?會唔會係有闢邪作用呢?好,趁廣告時間,再諗吓呢個問題先......

廣告時間:
一部的士突然在路中心失控,並發出緊急煞車聲。鬍鬚佬司機轉身,一臉歉疚,語帶無奈地縮縮膊,對後坐乘客說:「對唔住呀,香港腳發作......」 女乘客尖叫後驚魂稍定,連忘整理亂髮。男乘客極為燥底地叫嚷:「哼! 用愛膚堅啦!!」 (然後唔知點解女乘客偷笑,但又冇NG到出咗街)
旁白:「愛膚堅皮膚噴射劑,對付香港腳確有功效。」


一幪面忍者身手靈敏,一個空翻就跳進露台。

「喺月黑風高殺蟲夜,黑旋風忍者為民除害。」
忍者神氣地(雖然睇唔到樣,但係feel到佢好神氣,呢位"茄哩啡"認真好演技)攞住支黑旋風喺度噴
「唔使用劍嘅,用黑旋風就得啦!」
「黑旋風夠晒威,黑旋風的確好使! 今年係黑旋風嘅世界! 」


唔知點解,愛膚堅硬係膽拖黑旋風喺深夜時份連環播出架呢?Anyway今日時間差唔多嘞,暫時講住咁多先。當然唔好忘記我地嘅問答遊戲啦。今集嘅問題係:點解大部分嘅佛教徒都喺北半球嘅呢?歡迎家庭觀眾喺留言板填寫你地嘅答案,下次節目時間再見啦,拜拜~~

Monday, November 13, 2006

咬文嚼字

廣東話我哋就由細講到大,不過當中有好多俗語/口頭禪,你有冇諗過係點衍生出嚟嘅呢?喺「咬文嚼字」呢個充滿懷舊氣息嘅節目入面,我會嘗試同大家探討一吓一啲常用俗語嘅來源。

(一) 唔理三七廿一
我諗「三七廿一」,應該係我哋唯一一個喺識唸乘數表前已經常接觸到嘅乘數。記得當我二年級唸「九因歌」唸到「三七二十一」時,心情特別興奮,可能係因為發現除咗「一一如一」之外,原來仲有一個好易記嘅乘數。而當全班同學上數學堂一齊唸乘數表唸到「三七二十一」嗰時都會特別大聲,之後大家仲會得意洋洋地偷笑,唔知點解,啲小朋友硬係覺得「三七廿一」出自「九因歌」呢個事實係好妙、好搞笑。我曾經問過長輩,點解要唔理三七廿一?而唔係三八廿四?又或者六五中三十呢?此時,我嘅腦海又浮現出另一個問題。究竟六五三十點解要加個"中"字呢?呢個中字又有冇意思嘅呢?我都未曾有機會將我嘅思緒轉化成言語,就聽見長輩話:「你唔好理三七廿一,快啲唸熟個乘數表先講啦!」
後來我嚟到霎哈嘉,接觸到三脈七輪的知識後,又開始諗,唔通以前啲人咁醒,早就明心見性,悟出「三七廿一」的箇中奧秘?咁講法,假如我哋真係唔理三七廿一去做一件事,即係話連三脈七輪都撇開,真係將"豁出去"呢個意思表達得淋漓盡致囉。

廣告時間:
Drink...Drink drink...常飲竹蔗茅根精
媽咪沖定晒,你返學記得帶
Drink...Drink drink...常飲竹蔗茅根精

由朝坐到晚,運動少,周身骨痛精神壞
冇佢嚟補養,快蒼老,易捱壞
我地咁辛苦,擒高擒低靠腰力、靠腳力
調補身體最緊要,病君咁樣點搵食

鋤得多,傷氣力,消耗一定要補充,唔駛失威悲到極
你哋諗吓啦,而──咦! 咪講笑,快啲食!

(二) 大鑊
所謂大鑊,唔駛講大家都知道係大件事咁解啦。但係兩者之間有咩關係呢?有人話過我知,係大鑊飯咁解。之但係大鑊飯有咩咁大件事呢?佢好理所當然地回答:「大鑊飯喎,你諗吓,幾大隻鑊呀。」我好認真地諗咗吓,搖頭嘆息:「好深,諗唔明。」或者呢個係出自烹飪界嘅"術語",要煮大鑊飯係好麻煩嘅一件事啩?!
不過,"鑊"令我聯想起以前啲人迷信,嗰啲"唔啱啞"嘅鄰居會掛隻鑊喺屋企出面,話要邪住對方至配合風水喎。當對面屋阿陳師奶買完餸返到嚟見到,梗係大聲疾呼:「唉吔,啋! 大吉利是咩! 咁大鑊!」 之後經過隔離阿王師奶同張師奶四出八卦後,"大鑊"一詞喺九秒九內流傳到街知巷聞。

好嘞,今集講住咁多先,下集我會再同大家研究一啲其他嘅廣東話俗語。不過臨收工前同各位家庭觀眾玩個冇獎問答遊戲先。問題係:有一日,一隻識聽少少人話嘅馬騮贏咗個比賽,有三樣禮物俾佢選擇:(一) 現金五千元; (二) 相機; (三) 來回亞洲機票乙張。經過主人說明禮物嘅用途後,馬騮選擇咗相機,你話點解呢?(歡迎各界人士留言搶答。答案將於下回揭曉。)

Wednesday, November 08, 2006

發牙痕篇之(二) 激光中論劍 ─ so "yeah", yet so "leung"

想不到在下微服出巡,北上收o靚只不過短短兩日,笑俠Edwin竟然膽敢走嚟踢館,仲出埋「萬佛朝宗」去得咁盡,殺了我一個措手不及,真係"可怒也"(注音:kor lau yeh)!

師兄霎時一Rap,威力無邊,泛泛之輩還以為笑俠煉「牙癢功」煉到走火入魔,但依在下愚見,師兄似乎已由「發牙痕」進昇至「發噏瘋」的更高境界,看來武林從此多事......

在下中Rap之際,腦部神經受到強烈震盪,頓時產生幻覺,腦海中竟然出現Hip Hop mix & match Law記「激光中Yeah版」之形相, 堪稱fusion中之霸。無厘頭得嚟好Yeah,Yeah得嚟有啲哴,哴得嚟又夠激,激得嚟仲幾騎哩。嗰種feel的確好攞膽,令到在下亦禁不住抬頭遠望天際,在心中暗嘆了一句:「這麼out,那麼in!」(英文即是"so out, yet so in") 果真天外有天,人外有人!

雖則古語有云:「冤冤相報何時了?」但人在江湖,身不由己,在下唯有見招拆招,跟師兄切磋切磋,以Rap還Rap,點到即止。笑俠看招!

(註:以下招式必須要有敲擊樂襯底以「扑扑齋」形式讀出, 而music嗰part要以強勁鼻音唱出, 方為啱feel。最能把功力發揮得淋漓盡致的當然是敲木魚啦,但假如各下屋企無啲咁哴嘅"騎哩騷",可以用筷子敲碗碟都OK架,不過那些甚麼tabla、非洲鼓云云則可以柄埋,以免跟整套招式相衝,撞到bang bang聲,多謝合作!)


《激光中論劍》

Rap:
師兄你中招發牙痕, 仲響埋朵叫「愛得瘟」
睇你平時文質彬彬, 原來Rap起上嚟咁沙塵

在下並無特異功能, 亦無自命高人一等
師兄你小心殺錯良民, 搞到我頭都痕 Yeah~

唱:
將本秘笈交給我, 我要為你唱拜讚歌
施展阿媽教的招數, 在霎哈嘉中穿梭(就似師兄玩Hip Hop)
霎時Rap支歌(霎時口水多), 膽我來攞(不顧後果)


Rap:
你一輪咀咁出口成文, 突然令我諗起羅文
皆因同「激光中」嗰隻feel好相近, Hip Hop+打油詩仲押埋韻

師兄玩fusion真過癮, 騎哩程度攞滿分
搞到我三脈七輪都失去平衡, 吔飯都差啲哽親 Yeah~

唱:
Rap聲似激光奔放, 發作又要繼續唱歌
Cool breeze我feel到心花放, 在霎哈嘉的各方
唱住呢支歌, 搖擺搖盪


唔該Rap埋佢:
雖則你Rap完我都唔知你噏乜
不過都多得你嘅entertainment
娛樂咗我半個時辰
接招啦師兄,V吰吰~V吰吰~

Tuesday, November 07, 2006

Northern QLD Tour


This album is powered by BubbleShare


The 2nd Realise Queensland Tour went from Nov 3 - Nov 5. This time we travelled north along the coast. A total of 72 people and 1 dog got their self-realisation during this tour.

To read more, please visit http://www.eugena.com.hk/htm/qld_tour2.html