Wednesday, November 15, 2006

咬文嚼字(二)

歡迎收睇我地第二集嘅「咬文嚼字」。上集問答遊戲,有一位朋友答中,不過冇獎。答案已張貼於留言板。

上集討論"大鑊"之出處時提到"八卦"一詞,今日想同大家講解一吓八卦呢個俗語係點嚟嘅。

八卦源自中國古代嘅陰陽學說,所謂「無極生有極,有極是太極,太極生兩儀,兩儀生四象,四象演八卦,八八六十四卦」,此為伏羲八卦,也叫先天八卦(就同好多師奶一樣)。有先天當然有後天八卦啦,不過呢啲咁深嘅嘢,我地唔喺呢度討論嘞(因為我唔識咁多)。八卦符號通常膽拖太極圖,代表儒家同道家嘅終極真理──「道」。

咁究竟「八卦」一詞係點樣演變成現代俗語之中,流言、謠言、緋聞等等小道消息嘅意思呢?原來喺N年前,香港某小道消息雜誌為咗提升銷售,學人地英國嗰啲成人雜誌咁,喺刊物中加入裸女圖片,但又驚當時啲人保守未必接受得到,就好creative咁以八卦圖代替打格仔來遮掩圖中嘅重要部位嘞。從此以後,八卦雜誌就成為嗰啲小道消息雜誌嘅代稱,而「八卦」一詞亦都喺師奶界之中添加咗新嘅含意。呢單堅料嚟架,唔係亂噏架。(http://zh.wikipedia.org/w/index.php?title=%E5%85%AB%E5%8D%A6&variant=zh-tw)

不過令人疑惑的是,何解佢地會諗到用八卦圖,而唔係太極圖、或者星星、月亮、太陽呢?唔通雜誌編輯係道家術士或者風水佬?又抑或同八卦中間塊「照妖鏡」有咩啦lung呢?會唔會係有闢邪作用呢?好,趁廣告時間,再諗吓呢個問題先......

廣告時間:
一部的士突然在路中心失控,並發出緊急煞車聲。鬍鬚佬司機轉身,一臉歉疚,語帶無奈地縮縮膊,對後坐乘客說:「對唔住呀,香港腳發作......」 女乘客尖叫後驚魂稍定,連忘整理亂髮。男乘客極為燥底地叫嚷:「哼! 用愛膚堅啦!!」 (然後唔知點解女乘客偷笑,但又冇NG到出咗街)
旁白:「愛膚堅皮膚噴射劑,對付香港腳確有功效。」


一幪面忍者身手靈敏,一個空翻就跳進露台。

「喺月黑風高殺蟲夜,黑旋風忍者為民除害。」
忍者神氣地(雖然睇唔到樣,但係feel到佢好神氣,呢位"茄哩啡"認真好演技)攞住支黑旋風喺度噴
「唔使用劍嘅,用黑旋風就得啦!」
「黑旋風夠晒威,黑旋風的確好使! 今年係黑旋風嘅世界! 」


唔知點解,愛膚堅硬係膽拖黑旋風喺深夜時份連環播出架呢?Anyway今日時間差唔多嘞,暫時講住咁多先。當然唔好忘記我地嘅問答遊戲啦。今集嘅問題係:點解大部分嘅佛教徒都喺北半球嘅呢?歡迎家庭觀眾喺留言板填寫你地嘅答案,下次節目時間再見啦,拜拜~~

2 comments:

Anonymous said...

因為「南無阿彌陀佛」

eb大俠 said...

嘩,好犀利呀,DingDing同學又答中咗喇!